Agroturystyka to jeden ze sprawdzonych sposobów, umożliwiających rolnikom (i nie tylko) dywersyfikację przychodów gospodarstwa rolnego. Przychody z agroturystyki mogą stanowić część lub nawet cały dochód gospodarstwa. Dochody z agroturystyki nie muszą być małe, przy odpowiednim inwestowaniu i organizacji przedsięwzięcia mogą stanowić one całkiem niezłe źródło dochodu, które może przynosić zyski przez cały rok. W tym artykule postaram się przedstawić Wam kilka porad i informacji o tym jak można skutecznie prowadzić gospodarstwo agroturystyczne tak, aby stanowiło ono dobre źródło dochodu.

Agroturystyka – to może się nie udać?

Agroturystyka to biznes a w biznesie wiele zależy od osoby, która nim kieruje i podejmowanych przez nią decyzji. Seria popełnionych błędów może doprowadzić do sytuacji, że obiekt agroturystyczny w atrakcyjnym miejscu będzie mało rentowny. Bywają takie agroturystyki, które rzeczywiście nie są zbyt dochodowe, co zniechęca ich właścicieli do dalszych działań. Dzięki temu artykułowi poznacie informacje, co zrobić by stworzyć atrakcyjną ofertę agroturystyki, jak pokazać jej walory i czym zwrócić uwagę klientów, co stanowi pierwszy etap do sukcesu naszej agroturystyki.

Co zrobić, co pokazać ludziom, aby odwiedzili Twoje gospodarstwo agroturystyczne?

Jest wiele czynników, które wpływają na to, że klienci będą chcieli odwiedzić Twoją agroturystykę. Każdy z nich jest istotny i ma wpływ na ocenę oferty gospodarstwa a to finalnie przekłada się na ilość klientów. Pamiętaj jedno, zadowolony klient, poleci Twoją agroturystykę kolejnemu i to jest kluczem do sukcesu. Wypracowanie sobie dobrej opinii jest jedną z najlepszych metod, choć nie łatwych. Pamiętaj, że nie wszyscy Twoi klienci mogą być zadowoleni, taki jest urok świadczenia usług. Przyczyn niezadowolenia może być bardzo wiele. Czasem bywa tak, że ludzie mylą agroturystykę z hotelem lub nie z rozumieją idei agroturystyki. Na to nie mamy wpływu, choć możemy temu częściowo zapobiec!

Jak zapobiec kryzysowym sytuacjom w Agroturystyce? Pokaż, że jesteś gospodarzem z krwi i kości

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, gdy goście przybędą na miejsce powitaj osobiście gości, twoja obecność jest bardzo istotna, pozwoli poczuć się miło gościom. Wprowadź klientów w świat Twojej agroturystyki, osobiście oprowadź ich po gospodarstwie, przedstaw mieszkańców. Jeżeli w gospodarstwie przetrzymujesz zwierzęta, opisz warunki bezpieczeństwa, ustal pewne zasady.  Delikatnie a jednak stanowczo określaj zasady, zwłaszcza te dotyczące bezpieczeństwa. Ustalenie zasad panujących w gospodarstwie to świetny pomysł, ale nie może to być bezduszny regulamin, który będzie w szerokim spektrum utrudniał pobyt w agroturystyce. Trzeba znaleźć złoty środek pomiędzy regułami, których przestrzeganie jest niezbędne a tymi, które mogą wręcz uprzykrzać pobyt. Unikaj straszenia ludzi i zabraniania prawie wszystkiego to nie dobra droga do sukcesu.

Uprzedzaj gości agroturystyki o pewnych niedogodnościach

Jeżeli zajdzie taka potrzeba to postaraj się wytłumaczyć możliwe niedogodności. Ludzie z zewnątrz mogą nie znać życia na wsi, bo żyją w miastach, które jak wiemy są zgoła inne. Tu warto zastanowić się, co może być problematyczne dla ludzi z zewnątrz i postarać się temu zaradzić lub wytłumaczyć. Przykładem może być okres żniw, gdy na polach są wykonywane zbiory, to czas, w którym często panuje hałas. Nic z tym nie zrobisz, ale możesz przekazać informację, że trwają zbiory. Wytłumaczenie pomoże uniknąć gościom niespodzianek, pozwoli je łagodniej znieść. Brak zasięgu, słabe Wifi, to częste zarzuty wobec gospodarzy, lepiej uprzedzić o tym fakcie. Wiele osób może być zirytowana brakiem zasięgu lub Wifi z różnych powodów. Nie miej im tego za złe, choć nie po to przyjechali.

Agroturystyka – postaraj się o dobre samopoczucie Twoich gości

Wielokrotnie można usłyszeć na temat podkreślania różnic pomiędzy ludźmi z miasta i wsi. Prawda jest taka, że zauważalna jest różnica pomiędzy mentalnością, potrzebami ludzi z miasta i wsi. Niedopuszczalnym jest traktowanie ludzi z miasta jak niedojd, które nic nie robią. Nigdy nie mamy pewności skąd są nasi klienci, jakie mają doświadczenia, na ile znają realia życia na wsi, trzeba tak zrobić, aby wszyscy klienci poczuli się dobrze.

Agroturystyka to nie tylko miejsce, ale także klimat, jaki trzeba stworzyć

Udostepnienie miejsc noclegowych to nie wszystko, co powinieneś zrobić. Musisz się zastanowić nad tym, co mogą robić Twoi klienci. Większość z ludzi musi wiedzieć, na co może liczyć i co może robić w czasie pobytu w agroturystyce. Brak informacji na ten temat jest częstym błędem.  W zależności od oczekiwań klientów powinieneś dać im wybór pomiędzy tym, co chcą robić. Mogą zdarzyć się tacy klienci, którzy liczą na święty spokój i nie będą skorzy do brania udziału w przygotowanych atrakcjach.

Bezpieczeństwo w agroturystyce

To podstawowa rzecz, jaką musisz zapewnić i pokazać. Klienci muszą mieć świadomość, że jadą w bezpieczne miejsce. Zabezpiecz siebie, ciąży na tobie, jako właścicielu posesji odpowiedzialność karna odnośnie bezpieczeństwa przebywających na niej gości. Warto wykupić ubezpieczenie OC. Zadbaj o zabezpieczenie wszystkich potencjalnych miejsc, które mogą być niebezpieczne. Zastanów się jak zabezpieczyć np. mienie ruchome klientów, warto to podkreślić to w ofercie.

Zwierzęta w gospodarstwie

Kontakt ze zwierzętami w gospodarstwie to nie lada atrakcja dla gości. Wiele osób z chęcią będzie chciała skorzystać takiej możliwości. Ustal zasady dotyczące oglądania, odwiedzania zwierząt tak, aby odbywało się to bezpiecznie. Zastosuj odpowiednie zabezpieczenia, aby utrudnić dzieciom, osobom postronnym dostanie się do pomieszczeń lub stref przebywania zwierząt. Należy zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo, ale także na inny aspekt, który jest czasem pomijany, czyli komfort życia zwierząt. Musisz zadbać o jak najlepsze warunki dla zwierząt i to pokazać. Zwierzęta muszą być dobrze odżywione i żyć w godnych warunkach. Przykładem złego traktowania są psy na łańcuchach przypiętych do bud. Mimo, że jest to powszechna praktyka na wsiach to nie znaczy, że jest to dobre. Taki fakt może rzutować negatywnie na opinie o twojej agroturystyce.

Jakie atrakcje zapewnić w gospodarstwie agroturystycznym

Aktywności to rzecz, o której nie można zapomnieć. Zastanów się, co możesz pokazać, czego nauczyć swoich klientów. Czasem udział gości a zwłaszcza dzieci w czynnościach gospodarskich jest wystarczającym przeżyciem i niezwykłym doświadczeniem. Zastanów się, czego nie mają ludzie z miasta a co jest u Ciebie?

Pokaż gościom jak pracuje się na wsi

Wybierz bezpieczne prace, które mogą być atrakcyjne, opowiedz o nich, pokaż jak się je wykonuje, zaproś osoby chętne do wspólnej pracy. Taka atrakcja to doskonała forma edukacji, o czym wiedzą rodzice. Przykładem mogą być zajęcia np. skąd się bierze chleb lub mleko w sklepie? Na wsi można pokazać cały proces produkcji od podstaw np. chleba lub mleka i zakończyć całość degustacją.

Sport w gospodarstwie agroturystycznym

Jeżeli jest na to miejsce to wygospodaruj miejsce do grania w gry na świeżym powietrzu. Nie muszą być to profesjonalne boiska, ale powinny być bezpieczne. Udostępnić bezpłatnie możesz piłki, zestawy paletek do badmintona i itp.. Ofertę sportową możesz urozmaicić o rowery, łódki i inny sprzęt, który można wypożyczać za dodatkową opłatą lub nie.

Spacery, przejażdżki tematyczne

Jeżeli w Twojej okolicy znajdują się ciekawe miejsca to możesz oprowadzić po nich swoich gości. Czasem spacer na pole czy do sadu, połączone z odpowiednią dawką wiedzy może być bardzo pożytecznym przeżyciem dla Twoich gości. To jednak wymaga przygotowania czegoś ciekawego i wartościowego.

Jakie są walory Twojej okolicy?

Jeżeli nie chcesz być przewodnikiem to warto abyś mógł skierować swoich gości w jakieś fajne miejsca. Możesz przygotować listę atrakcji lokalnych. Warto zmieścić ją na stornie internetowej lub/i wydrukować na kartce.

Jedzenie pyszne wspomnienia ze wsi

Postaw na dobre jedzenie z własnych lub lokalnych produktów, Twoi goście z pewnością docenią pyszne posiłki z naturalnych składników. Weź pod uwagę, że nie wszyscy mogą jeść wszystko, postaraj się, aby menu uwzględniało potrzeby wegan, osób na diecie. Warto zapytać wcześniej na temat upodobań kulinarnych lub dać wybór. Zastosuj zasadę, „czym chata bogata”, nie oszczędzaj na jakości i ilości jedzenia. Jeżeli samodzielnie nie produkujesz żywności to postaraj się o takie z Twojej okolicy. Wejdź we współpracę z lokalnymi producentami. Idealnym rozwiązaniem jest wyspecjalizowanie się w jakiejś dziedzinie kulinarnej, może to być jakieś danie. Postaw na proste dania, które są smaczne i zdrowe.  Nie eksperymentuj z „wynalazkami” typu włoska pizza na Podlasiu czy kebab na Mazowszu, to jedzenie, którego ludzie z miasta mają dosyć. Kultywuj tradycyjną kuchnię z Twojego regionu wystarczy, że będzie smacznie i zdrowo. Zadowoleni klienci są najlepsza reklamą, zadbaj o to!

Gdzie zaprezentować walory gospodarstwa Agroturystycznego? Strona WWW

Strona internetowa w dobie agroturystyki. W dobie Internetu panuje jedna zasada, jeżeli nie można Internetu jest to podstawowe narzędzie pomocne przy prowadzeniu znaleźć cię w Internecie to nie istniejesz. Dzięki stronie www znalezienie gospodarstwa agroturystycznego będzie ułatwione.

Czy warto mieć własną stronę gospodarstwa agroturystycznego?

Oczywiście, dzięki stronie www zyskacie wiele atutów i możliwości, które z pewnością się Wam opłaca! Własna strona WWW jest przydatna w komunikacji i marketingu. Poniżej opiszemy wszystko na ten temat.

Utrzymanie strony internetowej

Własna strona internetowa pewien to wydatek, na który składa się wykonanie strony oraz koszty bieżące utrzymania strony (hosting, domena, administracja). Cena utrzymania strony internetowej nie powinna być zbyt wysoka i może wynieść orientacyjnie od około 200 zł netto rocznie za hosting i domenę bez działań administratora. Kwoty administracji strony są różne, cena miesięcznej opieki jest uzależniona od zakresu prac. W 2020 roku podstawowa cena administracji stroną WWW wynosiła od 70 zł netto za miesiąc.

Czy można samodzielnie administrować stronę www Agroturystyki?

Tak, są systemy zarzadzania treściami – CMS np. WordPress, które umożliwiają edycję i administrację strony osobom niebędącymi informatykami. Wystarczy odpowiednia konfiguracja strony, proste przeszkolenie w obsłudze strony. Całą wiedzę na temat obsługi WordPressa znajdziecie w Internecie.

Darmowe strony agroturystyk – czy warto?

Czy można postawić za darmo stronę www agroturystyki? Są miejsca w Internecie, które oferują bezpłatną stronę WWW i czasem można z tego skorzystać, niestety, ale takie rozwiązania zdarzają się coraz rzadziej. Tego typu strony mogą być niebezpieczne, ponieważ bywają częstym atakiem hakerów a to wpływa na bezpieczeństwo użytkowników, co finalnie odbija się na ich zaufaniu a to obniża naszą wiarygodność, która mamy budować. Wiele gotowych, darmowych stron ma słabej, jakości szablony, które nie są na bieżąco dostosowywane do aktualnych wymogów. To może wpływać na niską skuteczność strony WWW. Wiele darmowych stron posiada wbudowane reklamy, linki, dzięki którym ktoś zarabia pieniądze. A co gdy w na darmowej stronie waszej agroturystyki pojawi się reklama konkurencji?

Zalety posiadania własnej strony gospodarstwa agroturystycznego

Dzięki stronie internetowej gospodarstwa agroturystycznego budujesz zaufanie do swojego obiektu, w oczach internautów staje się on wiarygodny. Budowa zaufania to pierwszy krok w procesie pozyskiwania klienta. Wiarygodność twojej agroturystyki, jaką daje strona WWW jest sygnałem dla klientów do skorzystania z Twoich usług. Dzięki własnej domenie (adresowi strony) jesteś wstanie udowodnić, że nikt nie podszywa się pod Ciebie.

Strona internetowa to w dzisiejszych czasach rzecz obowiązkowa dla każdej osoby czy firmy, która prowadzi lub rozpoczyna własny biznes. Mając własną stronę www zbudujesz swój wizerunek, a przede wszystkim wzbudzisz zaufanie do potencjalnych klientów. Zmniejszysz również ilość zapytań o podstawowe informacje, dzięki czemu zaoszczędzisz czas, który będziesz mógł wykorzystać na inne działania.

Własna strona internetowa to również najlepszy sposób reklamy – pozycjonowanie, Adwords, remarketing – są narzędziami, które pozwolą Ci dotrzeć, do kogo tylko chcesz, dokładnie do klienta, którego szukasz.

Strona internetowa gospodarstwa agroturystycznego – zalety!

Posiadając własną stronę internetową Twoi przyszli klienci postrzegają Cię za firmę, która jest profesjonalna, dzięki temu zaufanie i chęć podjęcia z Tobą współpracy wzrasta. Młode pokolenia sprawdzają wszystko w Internecie, nie ma Cię? To dla młodych nie istniejesz, jesteś dla nich mało wiarygodny i przez to boją się podjąć współpracę. Kolejnym krokiem, który warto wprowadzić, jeżeli posiadasz już wykupioną domenę jest przygotowanie specjalnego e-maila, np. kontakt@twoja-firma.pl, którego nikt nie podrobi!

Strona WWW to najlepsza wizytówka Twojego gospodarstwa agroturystycznego

W tym argumencie rozwinę kwestię zaoszczędzenia czasu, którego zawsze brakuje prowadząc własną firmę. Ile razy miałeś telefon czy e-maila o podstawowe informacje na temat firmy? W jakich godzinach pracujesz? Czym się dokładnie zajmujesz? Czy masz jakąś ofertę? Odpowiadanie na te pytania zajmuje naprawdę bardzo dużo czasu. Powiedzenie “czas to pieniądz” w tym wypadku jak najbardziej się sprawdza, dlatego tak istotne jest zawarcie najważniejszych informacji o Twojej firmie na stronie.

Strona internetowa gospodarstwa agroturystycznego daje nieograniczony zasięg – możesz dotrzeć do potencjalnych klientów na dużo większym obszarze niż miasto, gdzie mieści się firma, czy najbliższe okolice. Możesz dotrzeć nie tylko do klientów z Polski, ale również do innych krajów. Obecnie odległość nie jest żadną przeszkodą, najważniejsza stała się, jakość oraz dobra oferta, dlatego ważna jest strona, żeby inni mogli Cię znaleźć!

Reklama gospodarstwa agroturystycznego

Reklama gospodarstwa agroturystycznego w Internecie to nieocenione źródło nowych klientów gospodarstwa. Istnieje wiele sposobów, jakie mogą być źródłem ruchu na stronie internetowej gospodarstwa agroturystycznego.  REKLAMA GOSPODARSTWA AGROTURYSTYCZNEGO wcale nie musi być droga i trudna. Do wyboru jest wiele sprawdzonych metod promocji strony gospodarstwa agroturystycznego. Jak promować agroturystykę – tu dowiesz się więcej https://seus.pl/jak-reklamowac-agroturystyke/. Reklama gospodarstwa agroturystycznego w internecie to skuteczna metoda pozyskania klientów.

Agroturystka – pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony gospodarstwa agroturystycznego to skuteczna metoda zaistnienia w Google lub innych wyszukiwarkach jak BING i itp. Dzięki temu, że Twoja strona będzie dobrze wypozycjonowana będą na nią trafiać osoby, które szukają noclegu w Twojej agroturystyce.

pozycjonowanie atrony gospodarstwa agroturystycznego wyniki naturalnePozycjonowanie strony gospodarstwa agroturystycznego, o co w tym chodzi?

Załóżmy, że klient szuka w Google agroturystyki w Twojej miejscowości, wpisuje w wyszukiwarkę kombinacje słów agroturystyka + Twojej nazwa miejscowości. Wyświetla mu się lista 10 stron w Google, do następnej 10 wyników klient może przejść po kliknięciu w kolejną liczbę w wyszukiwarce. Z reguły klienci korzystają z pierwszej dziesiątki wyników, wchodzą na pierwsze wyniki z od góry, bo te uznają za najtrafniejsze. Kolejne są mniej oblegane, ale gdy nie znajdą w pierwszych wynikach nic ciekawego to przechodzą do następnych. Z reguły większość klientów ogranicza się do pierwszej dziesiątki nie wchodząc w dalsze wyniki. Zadaniem pozycjonowania jest wy pozycjonowanie strony, aby ta pojawiała się wysoko w Google na słowa kluczowe związane z Twoim gospodarstwem agroturystycznym.

Czy warto się pozycjonować w Google?

Pozycjonowanie strony www gospodarstwa agroturystycznego to nienachlana metoda reklamy, która umożliwia dotarcie do osób, które szukają konkretnie noclegu a agroturystyce. Czy Pozycjonowanie strony gospodarstwa agroturystycznego jest konieczne? Raczej tak, ponieważ z Google korzysta około 26 milionów Polaków, każdego dnia wyszukują oni usługi i produkty w Google.

Pozycjonowanie strony www gospodarstwa agroturystycznego to jedna z metod promocji obiektu noclegowego, ponad to masz do wyboru inne skuteczne metody promocji jak Google Ads i kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

 

Jaka powinna być strona www gospodarstwa agroturystycznego

Strona WWW gospodarstwa agroturystycznego musi być dobrze wykonana, czytelna i estetyczna. Kolejną rzeczą jest intuicyjność strony internetowej, musi być tak zaprojektowana by można było szybko i bezproblemowo przemieszczać się pomiędzy podstronami. Strona  internetowa powinna działać szybko i bezproblemowo na wszystkich urządzeniach w tym mobilnych, czyli tabletach, smartfonach i itd. Musi być bezpieczna, czyli należy zastosować bezpieczne połączenie pomiędzy użytkownikiem a stroną, tu podstawą jest dobry serwer i szyfrowane połączenie za pośrednictwem SSL – HTTPS.

Co powinna zawierać strona internetowa gospodarstwa agroturystycznego?

Rolą strony internetowej jest odpowiadanie klientom na ich zapytania oraz przedstawianie naszego gospodarstwa. Strona ma zasadnie reprezentować nasz obiekt w Internecie, dlatego musi zawierać odpowiednią ilość informacji, która upewni naszych przyszłych klientów o słuszności wyboru. To bardzo istotne.

Oferta na stronie internetowej gospodarstwa agroturystycznego musi być przemyślana i solidnie wykonana. Należy wykonać dobrej, jakości, estetyczne zdjęcia. Warto opisać wszystkie udogodnienia i inne kwestie istotne dla klienta. Nie wolno oszukiwać w ofercie i opisywać rzeczy, których nie ma.

Warto pokazać wszystkie atuty Twojego gospodarstwa należy je opisać i przedstawić za pomocą zdjęć a nawet filmów.